Škoda 1200
Škoda 1200, typ 955, vyráběná jako sedan, dodávka, STW, sanita nebo pick-up. Sedan, jak byl vůz lidově nazýván, se stal nástupcem řady 1101/1102, měl jako první vůz Škoda celokovou karosérii (bez drěvěné kostry) ve své době měl moderní tvary. Dostal také centrální mazání. V roce 1954 prošel vůz modernizací: karosérie byla vyztužena a uložena na silnější pryžové bloky, pode dveřmi vznikly nové prahy a mechanické směrovky vyměnili za blinkry vedle hlavních světel. Vůz dostal účinnější tlumič výfuku a výkonnější topení. 1955 - 1961 byla vyráběna inovovaná verze Škoda 1201 se silnějším motorem.
Výrobní období: 1952-1956
Počet vyrobených kusů: 33 599
Motor: čtyřdobý, zážehový
Objem motoru: 1221cm3
Výkon: 26,5 kw při 4000ot/min
Točivý moment: 75 Nm při 2500 ot/min
Převodovka: umístěná v bloku s motorem; čtyřstupňová se zpátečkou, 3. a 4. stupeň synchronizovaný. Řadicí páka pod volantem.
Počet vyrobených kusů: 33 599
Motor: čtyřdobý, zážehový
Objem motoru: 1221cm3
Výkon: 26,5 kw při 4000ot/min
Točivý moment: 75 Nm při 2500 ot/min
Převodovka: umístěná v bloku s motorem; čtyřstupňová se zpátečkou, 3. a 4. stupeň synchronizovaný. Řadicí páka pod volantem.
Rychlost: 105 km/h (90km/h u užitkových vozů)
Rozměry: 4500 x 1680 x 1520
Rozměry: 4500 x 1680 x 1520