Škoda Beta CL
Škoda Beta CL 1,3, ČR 1995
Třídveřová dvoumístná dodávka, motor vpředu a pohon předních kol.
Řadový čtyřválec Škoda s rozvodem OHV, objem 1289 cm³,
vrtání 75,4 mm a zdvih 72 mm, komprese 8,8, vstřikování SPI,
výkon 40 kW (54 koní) při 5000 ot/min,
točivý moment 94 Nm při 3250 ot/min.
Pětistupňová převodovka, rozvor 2500 mm,
vnější rozměry 3830x1660x1730 mm, hmotnost 880 kg, nosnost 600 kg,
maximální rychlost 130 km/h.
Společnost Škoda Elcar s.r.o., Ejpovice (pobočka plzeňské Škododvky) vyráběla od roku 1991 vozy Škoda Favorit,
přestavěné na elektrický pohon. Byly využívány převážně v zahraničí pro poštovní služby. V roce
1994 vyvinuli užitkový elektromobil Škoda Beta. Vůz měl laminátovou karosérii, kterou navrhl Milan Strejček,
konstruktérem vozu byl Josef Kovář. V letech 1995 a 1996 vyrobili několik vozů Škoda Beta CL 1,3
s benzínovým motorem Škoda Favorit 781.135B. Vůz, otypovaný jako skříňový nákladní automobil, měl ložnou
plochu 1520x1450 mm, výrobce udával spotřebu 8,8/6,2/8,2 l/100 km (město/90/120 km/h).
Od roku 1997 se vůz vyráběl v Příboře jako Tatra Beta s motorem Hyundai.
Snímky a data svého vozu poslal v březnu 2009 Ing. Josef Müller. O svém voze napsal:
"Vlastním devátou Škodu Betu. Má záď jako elektromobil, t.j. celý nárazník rovný a krátké třetí dveře.
Motor Favorit 40 kW, hnědou palubku a výplně a sedačky z Favorita. Nikdy jsem žádnou takovou
nepotkal ani neviděl."
Zdroj: www.auta5p.eu