Škoda 130 LR
Škoda 130 LR, Československo (1984-1988)
Čtyřdveřový dvoumístný sedan, motor vzadu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72,0 mm, komprese 12,0, dva ventily/válec, dva karburátory Weber, bez přeplňování, výkon 96 kW (130 koní) při 7100 ot/min, mechanická pětistupňová převodovka, rozvor náprav 2400 mm, rozchod kol 1390/1350 mm, vnější rozměry: délka 4200 mm, šířka 1610 mm, výška 1400 mm, hmotnost 850 kg, maximální rychlost 220 km/h, zrychlení na stovku za 8,0 s, zrychlení na 1 km (s pevným startem) za 30,0 s.
V prosinci 1984 byla homologována dvěstěkusová série vozů Škoda 130 LR, typ 745. "Sériová" verze měla kompresi 9,7, jeden dvojitý karburátor Jikov a výkon 51 kW (70 koní) při 5200 ot/min, hmotnost 895 kg, max.rychlost 159 km/h a zrychlení na stovku za 13,8 s.
"Ostrá" soutěžní verze byla vybavena dvěma dvojitými karburátory Weber, výkon byl 130 až 136 koní. Karosérie měla hliníkové dveře a kapoty, zadní spojler MTX a plastová okna. Vozy se zúčastňovaly automobilových soutěží v letech 1985 až 1988.
Popis v muzeu uváděl: Ve všech směrech plnohodnotným a sériově vyráběným nástupcem slavného vozu 130 RS. Vyrobeno jich bylo 200 kusů. Vůz dosáhl celé řady úspěchů jak na domácích, tak zahraničních rallye (Rallye Akropolis, RAC Rallye, Rallye Bohemia, Rallye 1000 jezer, aj.). Přesto se nestal takvým fenoménem, jako byla "130 RS".
Foto: Martin Kalina. Text: Zdeněk Patera Auta5P.
"Ostrá" soutěžní verze byla vybavena dvěma dvojitými karburátory Weber, výkon byl 130 až 136 koní. Karosérie měla hliníkové dveře a kapoty, zadní spojler MTX a plastová okna. Vozy se zúčastňovaly automobilových soutěží v letech 1985 až 1988.
Popis v muzeu uváděl: Ve všech směrech plnohodnotným a sériově vyráběným nástupcem slavného vozu 130 RS. Vyrobeno jich bylo 200 kusů. Vůz dosáhl celé řady úspěchů jak na domácích, tak zahraničních rallye (Rallye Akropolis, RAC Rallye, Rallye Bohemia, Rallye 1000 jezer, aj.). Přesto se nestal takvým fenoménem, jako byla "130 RS".
Foto: Martin Kalina. Text: Zdeněk Patera Auta5P.