Jdi na obsah Jdi na menu
 

MTX cabrio

MTX Cabrio, Česká republika 1997
Čtyřdvéřový 2+2 místní kabriolet s ochranným obloukem, motor vpředu a pohon předních kol. Standardní motory Škoda 1.3 (40 a 50 kW) nebo VW 1.6.
Motor 1.3 40 kW: řadový čtyřválec OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, kompresní poměr 9,5, výkon 40 kW (54 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 99 Nm při 2500 ot/min. Hmotnost 950 kg, max. rychlost 151 km/h a zrychlení na stovku za 15,5 s.
Motor 1.3 50 kW: řadový čtyřválec OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, kompresní poměr 10,0, výkon 50 kW (68 koní) při 5000 ot/min, točivý moment 106 Nm při 2600 ot/min. Hmotnost 950 kg, max. rychlost 162 km/h a zrychlení na stovku za 13,5 s.
Motor 1.6 55 kW: řadový čtyřválec OHC, objem 1598 cm³, vrtání 76,5 mm, zdvih 86,9 mm, kompresní poměr 9,8, výkon 55 kW (75 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 135 Nm při 3500 ot/min. Hmotnost 990 kg, max. rychlost 170 km/h a zrychlení na stovku za 12,0 s.
Všechny modely měly pětistupňovou převodovku, rozvor 2450 mm a vnější rozměry 3855x1365x1425 mm. Cena vozu byla podle modelu a výbavy od 350 000 do 500 000 Kč.
MTX Cabrio vznikl přestavbou vozu Škoda Felicia, poprvé byl představen v roce 1997. Design karosérie navrhl profesor Pavel Škarka ze zlínské katedry designu VŠUP. V roce 1998 dostal vůz novou masku (roku 1998 prošel model Felicia faceliftem). MTX Cabrio byl vyráběn do roku 2000, bylo vyrobeno jen několik vozů (celkem asi 30).